Koszyk:
0,00

DYSLEKSJA PRO składa się z 4 części:

  • Ocena ryzyka dysleksji – moduł diagnostyczny dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji;
  • Litery – moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 6–8 lat;
  • Ocena przyczyn trudności w nauce czytania i pisania – moduł diagnostyczny dla dzieci w wieku 8 lat;
  • Trening słuchania, czytania i pisania – moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 8–10 lat.

Produkt DYSLEKSJA PRO wspomaga rozwój konkretnych sprawności i obszarów:

  • funkcje słuchowo-językowe,
  • funkcje wzrokowe,
  • nauka liter,
  • czytanie, pisanie
  • motoryka mała i duża
  • percepcja wzrokowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa,
  • percepcja słuchowa i koordynacja słuchowo-ruchowa,
  • koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa,
  • grafomotoryka,
  • znajomość stosunków przestrzennych, orientacja w schemacie ciała i przestrzeni,
  • kształtowanie analizy i syntezy językowej,
  • poszerzanie słownika biernego i czynnego,
  • kształtowanie kompetencji syntaktycznych,
  • koncentracja, pamięć i uwaga.

 Pakiet DYSLEKSJA PRO odpowiada ogólnym zasadom oraz celom pracy dydaktycznej i terapeutycznej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Cele terapeutyczne programu:

  • stymulowanie i usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych,
  • doskonalenie umiejętności mówienia i czytania oraz poprawnego pod względem kaligraficznym i ortograficznym pisania,
  • wzbudzanie i kształcenie świadomości oraz wrażliwości ortograficznej,
  • wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach (wynikających z zaniedbań dydaktycznych i środowiskowych, deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej i intelektualnej, złych stanów samopoczucia),
  • rozwijanie motywacyjnej, emocjonalnej i społecznej sfery rozwoju dziecka,
  • mobilizacja do działań mających na celu pokonywanie trudności,
  • wzbudzenie w dziecku poczucia wiary we własne siły i możliwości,
  • dostarczanie pozytywnych emocji oraz wspieranie aktywności i zachowań zmierzających do osiągnięcia intelektualnego sukcesu,
  • rozwijanie zainteresowań dziecka i stymulowanie jego mocnych stron,
  • nawiązanie przyjaznych kontaktów w relacji terapeuta – dziecko.

Proponowane ćwiczenia są ułożone logicznie i zgodnie z metodyką terapii pedagogicznej, mogą być jednak jedynie sugestią w prowadzeniu zajęć, ponieważ sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie wiele. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy. Autorzy wyszli z założenia, że najlepszego doboru metod dokona terapeuta/nauczyciel znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.

Program DYSLEKSJA PRO wspiera realizację podstawy programowej na I-szym etapie edukacyjnym (klasy 1-3) oraz wspiera realizację podstawy programowej edukacji przedszkolnej.

Program współpracuje również z:

  • tablicą interaktywną,
  • komputerem z panelem dotykowym.
  • Brak komentarzy
Podobne w tej kategorii