PODPISZ I POWIEDZ - ćwiczenia zawarte w programie są pomocne przy
utrwalaniu głoski w wyrazach (w różnych pozycjach). Zadaniem dziecka
jest wybieranie kolejnych liter i układanie podpisu do pokazanego na
ekranie obrazka. Litery układa się przy pomocy kursora myszy (metodą
„przeciągnij i upuść"). W poziomie „średnio” i „dużo” pojawia się kilka
zbędnych liter. Podnosi to nieznacznie stopień trudności, a przez to
atrakcyjności tego programu.
DOPASUJ OBRAZEK – w kwiatku jest „ukryta” głoska. Należy kliknąć w
obrazki na listkach mające tą sama głoskę co obrazek w kwiatku. Klikając
prawym przyciskiem myszy w obrazek zostanie on powiększony i zostanie
wypowiedziana jego nazwa. Natomiast klikając lewym przyciskiem myszy na
obrazku z kwiatka pojawi się szukana głoska a lektor ją wypowie. Dla
liczby zadań MAŁO należy z 6 obrazków wybrać 3 właściwe. Dla liczby
zadań ŚREDNIO należy z 8 obrazków wybrać 4 właściwe. Dla liczby zadań
DUŻO należy z 10 obrazków wybrać 5 właściwe.
JAKA GŁOSKA – w grze należy przeciągnąć głoskę na obrazek w którym ona
występuję. Klikając lewym przyciskiem myszki na głosce lektor ją
wypowie.
CO NIE PASUJE – ćwiczenie polega na wybieraniu obrazka, który nie pasuje
pod względem wymowy do pozostałych obrazków pokazanych na ekranie (np.
śruba, śnieg, stokrotka, ślimak). Zadaniem dziecka jest wypowiedzenie
nazw obrazków, a następnie wybranie niepasującego obrazka.
ZŁAP OBRAZEK – to gra dynamiczna polegająca na wybraniu obrazków, które w nazwie maja głoski znajdujące się na ciężarówce.
NAGRAJ I ODTWÓRZ - to bardzo prosty rejestrator dźwięku. Umożliwia
nagranie wymowy dziecka i porówna-nie jej np. na początku i końcu
terapii.
Wymagania systemowe:
- Windows 98 lub nowszy
- procesor Pentium, 233 MHz
- RAM 128 MB - Win 98, 256 MB - Win XP
- 250 MB wolnego miejsca na dysku twardym
- CD-ROM
- grafika 800 x 600, Hi-color
- karta dźwiękowa zgodna z MS Windows