Kompletny zestaw narzędzi przygotowanych do prowadzenia zajęć z poradnictwa zawodowego. Zajęcia prowadzone na podstawie scenariuszy mają na celu dostarczenie informacji i wiedzy koniecznej do podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych mających wpływ na przyszłe życie.
Scenariusze zajęć zawierają potrzebne informacje, treści i w pełni przygotowane narzędzia, pozwalające przeprowadzić satysfakcjonujące zajęcia z poradnictwa zawodowego.
Wszystkie scenariusze wzbogacone zostały o multimedialne prezentacje wspomagające merytorycznie i wizualnie realizację zajęć, a jednocześnie podnoszące ich poziom. Cechuje je przejrzystość i wysoka estetyka oraz duża funkcjonalność.
Poziom IV cz.3 – scenariusze zajęć z zakresu pogłębiania kompetencji miękkich
(19 zajęć)
Lp. | Temat zajęć | Czas trwania |
MODUŁ: SKUTECZNE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE
|
||
1. | Wprowadzenie | 1 x 30 min. |
2. | Analiza własnego czasu | 1 x 45 min. |
3. | Pożeracze czasu | 1 x 30 min. |
4. | Ustalanie priorytetów i proces planowania | 1 x 45 min. |
5. | Metody zarządzania sobą w czasie | 1 x 45 min. |
6. | Indywidualny plan organizacji czasu i podsumowanie zajęć | 1 x 45 min. |
MODUŁ: ZARZĄDZANIE TALENTAMI, CZYLI JAK ODKRYĆ I ROZWIJAĆ SWÓJ TALENT?
|
||
1. | Wprowadzenie | 1 x 30 min. |
2. | Rodzaje talentów i autodiagnoza talentów | 1 x 45 min. |
3. | Zarządzanie talentami i podsumowanie zajęć | 1 x 45 min. |
MODUŁ: SIŁA MOTYWACJI – JAK WZMACNIAĆ SWOJE CHĘCI DO DZIAŁANIA?
|
||
1. | Wprowadzenie | 1 x 45 min. |
2. | Teorie motywacji | 1 x 45 min. |
3. | Fazy przebiegu motywacji i demotywatory | 1 x 45 min. |
4. | Sposoby zwiększania motywacji do działania i podsumowanie zajęć | 1 x 45 min. |
MODUŁ: W ZGODZIE ZE SOBĄ. BUDOWANIE POZYTYWNEJ SAMOOCENY
|
||
1. | Wprowadzenie | 1 x 30 min. |
2. | Samoocena i jej wpływ na życie człowieka | 1 x 45 min. |
3. | Czynniki wpływające na poziom samooceny i źródła samooceny | 1 x 30 min. |
4. | Rodzaje samooceny | 1 x 45 min. |
5. | Walka z „patologicznym krytykiem” | 1 x 60 min. |
6. | Sposoby podnoszenia poczucia własnej wartości i podsumowanie zajęć | 1 x 30 min. |