Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów.
Energia to złożone i nieco abstrakcyjne pojęcie, z którego zrozumieniem uczniowie mogą mieć trudności.
Pracując z modułem Energia. To działa!, uczniowie poznają różne rodzaje energii i zachodzące pomiędzy nimi przemiany. Analizują, w jaki sposób energia jest dostarczana do ich organizmów oraz rozpoznają jej źródła w otaczającym ich świecie. Identyfikują i porównują dwa rodzaje energii mechanicznej: kinetyczną i potencjalną. W oparciu o doświadczenia z budowanymi przez siebie obwodami elektrycznymi, uczniowie poznają koncepcję transportu i przemian energii.
Zajmują się również ruchem falowym jako sposobem przenoszenia energii i informacji.
Ponadto poznają pojęcia odnawialnych i nieodnawialnych zasobów energii, a także analizują wady i zalety alternatywnych źródeł energii. Tworzą modele turbin wiatrowych i kół wodnych oraz omawiają ich funkcje.
Na koniec uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce, projektując własny eksperyment, odpowiadający na konkretne pytanie na temat energii.
Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów.
Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasową pracę badawczą w wybranym temacie.
- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 1 |
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
- elektroskop | 1 |
- zestaw przewodników i izolatorów | 1 |
- miernik uniwersalny | 2 |
- pałeczki do elektryzowania | 2 |
- piłeczki pingpongowe | 16 |
- baterie alkaliczne R20 | 36 |
- uchwyt na baterie R20 | 45 |
- brzęczek elektryczny | 5 |
- silniczek elektryczny | 5 |
- mini żarówka 2V 0,06A | 20 |
- oprawka mini żarówki | 30 |
- przewód na rolce (dł. 30m) | 1 |
- cążki do cięcia przewodów i zdejmowania izolacji | 1 |
- termometr zanurzeniowy z podwójną skalą, stopniami Celsjusza i Fahrenheita ( zakres: od -10 do 110 stopni C) | 30 |
- ogniwo słoneczne (10 x7 cm) | 5 |
- pręty drewniane (0,6x30 cm) | 10 |
- niebieskie, nieprzeźroczyste kulki | 40 |
- karton konstrukcyjny (23x30 cm), kolor biały | 50 |
- humus ogrodowy (poj. 1,6 L) | 1 |
- pipety skalowane (poj. 3 ml) | 8 |
- linijka (dł. 30 cm) | 16 |
- cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) | 1 |
- słomki do napojów, czerwone/białe (dł. 20 cm) | 100 |
- słomki do napojów, przezroczyste (dł. 20 cm) | 150 |
- pojemnik plastikowy (poj. 5,5 L) | 8 |
- rolki taśmy klejącej | 8 |
- łyżeczki plastikowe | 50 |
- pokrywka plastik (poj. 0,4 L) | 10 |
- kubek plastikowy (poj. 250 ml) | 32 |
- kubek styropianowy (poj. 230 ml) | 25 |
- kubek plastikowy (poj. 30 ml) | 60 |
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Metoda eksperymentu" | 1 |
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 1 |
Przewodnik dla nauczyciela w wersji drukowanej oraz cyfrowej
Gotowe scenariusze zajęć dla nauczycieli uczniów z klas IV-VIII
Publikacja umożliwia przygotowanie i przeprowadzenie 30-minutowych zajęć metodą projektu edukacyjnego po zaledwie 10-minutowym przygotowaniu
Każda z sesji zawiera nie tylko szczegółowy plan przeprowadzenia zajęć, ale też przykładowo rozpiskę materiałów potrzebnych do ich przeprowadzenia
Dostosowane do podstawy programowej