- Sortowanie: Dzieci sortują kartoniki ze zwierzętami do poszczególnych plansz (środowiska). Dzieci sortują kartoniki według podanego kryterium (np. ptaki - ssaki - owady, latają - nie latają, lądowe - wodne). Dzieci grupują zwierzęta według odczuć: lubię - boję się.
- Omawianie środowisk: Dzieci opisują dwa środowiska życia zwierząt, wskazując na podobieństwa i różnice. Dlaczego mogą tu zamieszkać pewne zwierzęta, a inne nie. Które zwierzęta mogą żyć w różnych środowiskach?
- Ćwiczenia rozszerzające materiał: Dzieci wybierają się na wycieczkę, np. zwiedzają ląkę lub ogród. W czasie wycieczki starają się odszukać charakterystyczne cechy tego środowiska i poznane wcześniej zwierzęta. Dzieci poszukują więcej informacji o danym środowisku lub zwierzęciu w książkach.
Wiek: od 4 lat
Zawartość: 6 kolorowych plansz 23 x 33 cm (ogród, laka, staw, rzeka, wybrzeże, morze) - 48 kartoników z ilustracja zwierząt 7 x 7 cm - instrukcja metodyczna
|