Treść jest podzielona na dwie części. Część encyklopedyczna opisuje dokładnie sto gatunków zwierząt. Do każdego zwierzęcia przyporządkowany jest obrazek w wersji komiksowej, materiał faktograficzny, polska i łacińska nazwa, następnie nazwa gromady, do której zwierzę należy, mapa przedstawiająca zasięg występowania, informacje o typowym środowisku, w którym ono żyje, a także o tym, czym się żywi itp. W większości przypadków jest możliwość odsłuchania odgłosów, jakie to zwierzę wydaje.
Część praktyczna zawiera 10 gier, dzięki którym dzieci mogą nie tylko sprawdzić swoją wiedzę (przyporządkowanie do gromad, środowiska, rozróżnianie pokrycia ciała, pytania testowe itp.), ale także ćwiczą swoją spostrzegawczość (fotosafari), wyobraźnię (puzzle) czy rozróżnianie dźwięków.
"Mądrala i jego safari" ma piękną i niebanalną szatę graficzną, ale − co ważniejsze − spełnia swoje zadanie zarówno w zakresie przyswajania nowych treści, jak i ćwiczenia nabytych już umiejętności.
Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.
Prosimy o dokonaniu wyboru typu instalacji i wpisanie go w polu Uwagi:
- sieciowa - wszystkie komputery szkoły są podłączone (kablowo lub bezprzewodowo - WiFi) z siecią szkolną i mają to samo miejsce służące do przechowywania danych. Aktywacja jest przeprowadzana tylko raz, na jednym, wybranym komputerze (PC).
- jednostanowiskowa - tę opcję proszę wybrać w sytuacji, gdy komputery nie są podłączone do jednej szkolnej sieci (w dzisiejszych czasach bardzo rzadka sytuacja). Programy muszą być wtedy zapisane na każdym PC, aktywację należy przeprowadzać na każdym PC osobno (jest to czasochłonne).