Trzyczęściowy multimedialny produkt edukacyjny przeznaczony do nauczania metodą CLIL przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w szkole podstawowej w języku angielskim. Oprogramowanie wykorzystuje najnowsze metodyki nauczania języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem metody CLIL. Cała zawartość merytoryczna produktu dostępna jest w dwóch wersjach językowych. Pakiet zawiera filmy, symulacje, gry, interakcje, ćwiczenia w języku angielskim. Produkt przeznaczony jest również do nauczania języka angielskiego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (nagrania lektora wszystkich treści, grafika wykonana zgodnie z zaleceniami WCAG).
Produkt doskonale nadaje się do pracy w przestrzeni klasowej. Produkt wersja off i on-line, na nieograniczoną liczbę stanowisk komputerowych, produkt do wykorzystania na tablicy interaktywnej i na stanowiskach komputerowych szczególnie w pracowni językowej.
Dodatkowo do produktu dołączony pakiet Kart pracy oraz Scenariuszy zajęć.
CLIL – Content and Language Integrated Learning dotyczy zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego. Metoda CLIL jest rekomendowana przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej. Istotne cechy tej metody to: systematyczna praca w grupie, dobór ćwiczeń uwzględniających różne typy inteligencji uczniów, nauka poprzez różne kanały sensoryczne, stosowanie źródeł i materiałów odpowiednich do prowadzenia nauczania zintegrowanego, słownictwo przydatne na lekcji CLIL, użycie języka obcego i rodzimego w nauczaniu zintegrowanym. Podczas zajęć stosować można różne formy: nauczanie w grupie, praca w grupach roboczych, warsztaty i prezentacje video, muzyki i obrazów. Zajęcia mają przede wszystkim charakter ćwiczeniowy, warsztatowy, co pozwala na praktyczne wykorzystywanie wiedzy teoretycznej. W tej metodzie uczeń skoncentrowany jest na pozyskiwaniu merytorycznych informacji wykorzystując swoje umiejętności językowe.
Produkty multimedialne w pełni dostosowane do infrastruktury IT szkół i potrzeb nauczyciela.
Czy matematyka występuje w zwykłych przedmiotach i znanych Ci miejscach? Na ulicy, lotnisku, czy wsklepie? Dzięki nowej serii produktów multimedialnych „Matematyka bez reszty”, z których można skorzystać w klasie i w domu, na tablicy interaktywnej, czy tablecie, odkrywamy fascynujący świat liczb, figur, miar i wag oraz muzyki.
„Matematyka bez reszty” to trzyczęściowy multimedialny produkt edukacyjny dla szkół podstawowych, przeznaczony do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w edukacji wczesnoszkolnej. Zawiera pakiet ćwiczeń, interakcji, zabaw, gier oraz filmy interaktywne do szybkiego i efektywnego wykorzystania podczas zajęć szkolnych.
Program obejmuje trzy części, odpowiadające zakresem tematycznym klasom 1-3 – całość jest dostosowana do podstawy programowej i umożliwia pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Grafiki i interakcje przedstawiają rzeczywiste obrazy - do minimum ograniczone są nierealistyczne animacje. Polecenia zadań są tekstowe i dźwiękowe. Ponadto nauczyciel swobodnie może zmienić język – tak, aby przejść przez dane zadanie po angielsku i powrócić do wersji polskiej.
Całość zaprojektowana jest w taki sposób, aby wszystkie elementy aktywne były w zasięgu ręki dziecka – co jest szczególnie ważne w pracy przy tablicy interaktywnej. Nauczyciel ma wiele możliwości pracy z programem. Inspiracje może znaleźć w dołączonych do produktów przewodnikach i scenariuszach zabaw i zajęć.
Postacie przewodnie „Matematyki bez reszty” są prawdziwe – mają swoje problemy, pasje, marzenia. Technologia nie musi oznaczać odrealnienia. Tworzymy połączenie z codziennością.
Trzecia część programu „Matematyka bez reszty” zawiera 1 500 zadań do trzech Przygód Tematycznych – Wynalazki, Zagadki anatomii, Mały przyrodnik – wprowadzających zagadnienia związane z matematyką:
- 18 filmów edukacyjnych – wprowadzających w zagadnienia poruszane w tej części i łączące je z realnym światem,
- 9 interakcji – dających możliwość zabawy dla całej klasy np. w nauce rytmu, czy zasad kupowania w sklepie,
- 18 ćwiczeń – pozwalających na utrwalenie wiedzy z zakresu matematyki.
Zakresy programowy części III:
- dodawanie/odejmowanie,
- figury płaskie i przestrzenne,
- mnożenie/dzielenie,
- ułamki zwykłe,
- zbiory,
- programowanie.
„Matematyka bez reszty”:
- wpływa pozytywnie na interakcje między dziećmi i nauczycielem,
- łączy zabawę i naukę wykorzystując elementy rywalizacji,
- łączy świat realny z ćwiczeniami i zadaniami na tablicy interaktywnej,
- ułatwia przejście od zabawy do nauki,
- wspomaga realizację Podstawy Programowej w zakresie TIK,
- kształtuje nawyk powtarzania i utrwalania wiedzy,
- wspiera naukę języka angielskiego,
- zawiera różnorodne ćwiczenia dostosowane dla dzieci w wieku 6 i 7 lat,
- zachęca uczniów do uczenia się na błędach, a także do szukania rozwiązań, powiązań i ciągów przyczynowo- skutkowych,
- zachęca do poznawania świata i szukania w nim odniesień do nauki,
- zawiera sprawdzone formy utrwalania wiedzy, m.in. interakcje, zabawy, eksperymenty, filmy, quizy.
CECHY SZCZEGÓLNE:
- DWUJĘZYCZNOŚĆ – zmień język w dowolnym momencie. Dostępna wersja z językiem angielskim.
- WYBÓR SPRZĘTU – program dedykowany jest na tablicę interaktywną, doskonale sprawdzi się także na komputerze, tablecie.
- WYKORZYSTANIE W RÓŻNYCH WARUNKACH – w domu, w szkole, podczas wycieczek szkolnych.
- INTERNET – jeśli w Twojej szkole jest słaby Internet, nie jest to już problemem. „Matematyka bez reszty” działa online i offline – zgraj potrzebne materiały na pendrive dołączony do zestawu i korzystaj bez konieczności połączenia z siecią.
- PLATFORMA DYSTRYBUCYJNA – pozwala na łatwe i szybkie pobieranie nowych aktualizacji lub korzystania z wersji online.
- INTUICYJNOŚĆ - produkt jest intuicyjny i przyjazny w obsłudze dla nauczyciela. Proste użytkowanie bez instrukcji obsługi.
KAŻDA Z CZĘŚĆ PROGRAMU MULTIMEDIALNEGO ZAWIERA:
pudełko z materiałami
- kod dostępu do programu – wersja online i offline (do pobrania na pendrive lub komputer),
- licencję na dany produkt na całą szkołę, na rok,
- pendrive do wgrania wersji offline,
- przewodnik po „Matematyce bez reszty”,
- naklejkę do pokoju nauczycielskiego z miejscem na login i hasło do platformy,
do wydruku
- scenariusze zabaw,
- scenariusze lekcji,
- karty pracy do wykorzystania w szkole i w domu.