Koszyk:
0,00
Home FILMY EDUKACYJNEINNE › Mela i Marcel, czyli jak bezpiecznie i zdrowo poznawać świat

Mela i Marcel, czyli jak bezpiecznie i zdrowo poznawać świat

  • 299,00 zł z VAT
szt.

“Mela i Marcel, czyli jak bezpiecznie i zdrowo poznawać świat” pakiet cz.I i cz.. II

–  cykl scenariuszy zajęć dla nauczycieli przedszkoli oraz zerówek (scenariusze są przeznaczone dla dzieci w wieku 4-6 lat), dzięki którym dzieci nauczą się jak uniknąć pewnych niebezpieczeństw, które „czyhają” na dzieci w otaczającym je świecie.

 

Doskonałym i atrakcyjnym uzupełnieniem do każdego scenariusza jest film animowany ( o czasie trwania ok. 5-6 minut), w których ślimak Marcel, sympatyczna gąsienica Mela oraz strachliwy żuczek Dygotek uczą przedszkolaków i zerówkowiczów, jak się zachować i jak reagować w danych sytuacjach, czego nie wolno robić i dlaczego, na co warto zwrócić uwagę, co jest ważne, a co może stanowić zagrożenie.

 

Filmy opierają się na historii Meli, Marcela i Dygotka, którzy wyruszają w podróż / grę, w czasie której zdobywają specjalne kluczyki za prawidłowe rozwiązanie zagadek lub właściwe wykonanie zadania. Nagrodą za zebranie wszystkich kluczyków jest otrzymanie skarbu. Dopiero na koniec podróży, okazuje sie czym jest skarb – jest to wiedza, jak bezpiecznie i zdrowo poznawać świat.

 

 Tematyka scenariuszy i filmów części 1:
1. Znajomość adresu, imienia, nazwiska + nie rozmawiam z nieznajomym.
2. Zachowanie w lesie.
3. Trzy telefony alarmowe + numer 112.
4. Bezpieczeństwo na pasach & bezpieczeństwo na placu zabaw.
5. Ważne znaki – prąd, wyjście ewakuacyjne.
6. Segreguj śmieci.

 

Tematyka scenariuszy i filmów części 2:
7. Zdrowa żywność – lubimy owoce i warzywa.
8. Savoir-vivre przy stole i nie tylko.
9. Higiena – mycie zębów i rąk.
10. Ruch to zdrowie.

Format: książeczka (10 scenariuszy) + 2x płyta DVD (10 filmów animowanych, każdy o czasie trwania 5-6 minut, czyli ponad 60 minut materiału filmowego)

 

Cele zajęć:
– utrwalanie znajomości własnego adresu;
– wprowadzenie oraz utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania w stosunku do osób nieznajomych;
– wprowadzenie i utrwalenie zasad zachowania w lesie;
– zapoznanie z numerami alarmowymi;
– utrwalenie numerów alarmowych;
– zapoznanie dzieci z informacjami, jakie musimy podać dzwoniąc na numer alarmowy;
– utrwalenie znaczenia pasów i sygnalizacji świetlnej;
– rozpoznawanie na ulicy przejścia dla pieszych;
– umiejętność rozpoznawania znaczenia kolorów sygnalizatora;
– zapoznanie się z zasadami bezpiecznej zabawy na placu zabaw;
– zapoznanie dzieci z niektórymi znakami drogowymi, znakami informacyjnymi oraz ostrzegawczymi;
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
– utrwalenie znajomości kolorów;
– nauka rozpoznawania figur: trójkąta, koła, kwadratu, prostokąta;
– zrozumienie sensu gromadzenia i segregowania śmieci;
– rozwijanie umiejętności segregowania śmieci;
– przekształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska.

  • Brak komentarzy
Podobne w tej kategorii