Metoda Projektu w Edukacji Wczesnoszkolnej” – część I – zawiera 4 projekty tematyczne przeznaczone dla klasy 1 szkoły podstawowej. W jej skład wchodzą:
- plansze interaktywne, zawierające różne typy ćwiczeń przeznaczone na tablicę interaktywną np. krzyżówki, quizy, połącz w pary, itd. Pierwsza część programu zawiera:
- 4 tematy wiodące – związane z obudową dydaktyczną,
- interakcje – różnorodne ćwiczenia wspierające naukę i zapamiętywanie,
- 12 filmów edukacyjnych - wprowadzających w tematy wiodące każdej części,
- ćwiczenia do nauki języka angielskiego.
- obudowa dydaktyczna zawiera:
- 32 karty pracy dla uczniów,
- 24 scenariusze zajęć i zabaw dla nauczycieli,
- program nauczania, zawierający opis sposobów obserwacji dziecka pod kątem osiąganych przez nie umiejętności, przewidzianych podstawą programową,
- diagnozę uczniów, pozwala na ocenę kompetencji ucznia w środowisku edukacyjnym, bez sztucznego wyodrębniania procesu oceniania.
Pierwsza część Metody Projektu zapoznaje uczniów z tematyką związaną z ich najbliższym otoczeniem. Uczniowie poznają świat jedzenia i witamin. Dzięki filmom i interakcjom zawartym w planszach interaktywnych zdobędą wiedzę na temat wpływu zdrowego odżywiania na ich organizm. Drugim ważnym tematem poruszanym w pierwszej części Metody Projektu jest rodzina. Co łączy członków rodziny poza więzami krwi? Uczniowie zdobędą te i inne odpowiedzi na nurtujące pytania.
Kolejnym tematem przewodnim Metody Projektu jest moda. W co się ubierać, jak zmieniała się moda na przestrzeni dziesięcioleci? Uczniowie nie tylko zgłębią to interesujące zagadnienie, ale również przećwiczą język angielski i słówka w zakresie mody. Ostatni, czwarty temat pierwszej części Metody Projektu to teatr. Kim są aktorzy, co robią i jak przygotowują się do roli? Jak zachować się w teatrze? Plansze interaktywne, a w nich ciekawe wywiady z aktorami i interakcje oraz karty pracy przybliżą uczniom magiczny świat sceny teatralnej.
Konstrukcja programu multimedialnego i obudowa dydaktyczna uwzględniają pracę z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Polecenia są czytane przez lektora, a grafiki są atrakcyjne
i stonowane, dzięki czemu rozwiązywanie zadań na tablicy interaktywnej jest efektywne i ciekawe dla całej klasy. Część zadań przygotowana jest w języku angielskim, dzięki czemu uczniowie ćwiczą słownictwo i wymowę.
Obsługa programu jest intuicyjna. Przypomina poruszanie się po stronach www. Wszystkie elementy zaprojektowane są tak, aby ułatwić nauczycielowi pracę. Elementy aktywne w grach są zawsze na wysokości dostępnej dla dziecka – nie wymagają pomocy ze strony nauczyciela. Grafiki i interakcje przedstawiają rzeczywiste obrazy - do minimum ograniczone są nierealistyczne animacje. Polecenia zadań są tekstowe i dźwiękowe.
„Metoda Projektu w Edukacji Wczesnoszkolnej”:
- łączy zabawę i naukę wykorzystując elementy rywalizacji,
- wspomaga nabywanie kompetencji kluczowych przez uczniów,
- łączy świat realny z ćwiczeniami i zadaniami na tablicy interaktywnej,
- rozwija umiejętności i uzdolnienia uczniów,
- wspomaga realizację Podstawy Programowej w zakresie TIK,
- kształtuje nawyk powtarzania i utrwalania wiedzy,
- wspiera uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ucznia zdolnego,
- zawiera różnorodne ćwiczenia dostosowane dla dzieci w wieku 6 i 7 lat.
„Metoda projektu w edukacji wczesnoszkolnej” poprzez różnorodne ćwiczenia i interakcje, a także bogatą obudowę dydaktyczną pozwala swobodnie realizować założenia podstawy programowej
w tym:
- edukacji polonistycznej,
- edukacji muzycznej,
- edukacji społecznej,
- edukacji plastycznej,
- edukacji przyrodniczej,
- edukacji matematycznej,
- edukacji zdrowotnej,
- zajęć komputerowych,
- zajęć technicznych,
- wychowania fizycznego.
CECHY SZCZEGÓLNE:
- WYBÓR SPRZĘTU – program dedykowany jest na tablicę interaktywną, doskonale sprawdzi się także na komputerze, tablecie.
- WYKORZYSTANIE W RÓŻNYCH WARUNKACH – w domu, w szkole, podczas wycieczek szkolnych.
- INTERNET – jeśli w Twojej szkole jest słaby Internet, nie jest to już problemem. „Metoda Projektu w Edukacji Wczesnoszkolnej” działa online i offline – zgraj potrzebne materiały na pendrive dołączony do zestawu i korzystaj bez konieczności połączenia z siecią.
- PLATFORMA – pozwala na łatwe i szybkie pobieranie nowych aktualizacji lub korzystania w wersji online.
- INTUICYJNOŚĆ - produkt jest intuicyjny i przyjazny w obsłudze dla nauczyciela. Proste użytkowanie bez instrukcji obsługi.
PUDEŁKO Z MATERIAŁAMI:
- kod dostępu do programu – wersja online i offline (do pobrania na pendrive lub komputer),
- licencja,
- pendrive do wgrania wersji offline,
- przewodnik po „Metodzie Projektu”,
- diagnoza uczniów,
- naklejka do pokoju nauczycielskiego z miejscem na wpisanie loginu i hasła do platformy,
DO WYDRUKU:
- scenariusze zabaw,
- scenariusze lekcji,
- karty pracy do wykorzystania w szkole i w domu.