Uczniowie w praktycznym działaniu poznają powietrze i jego właściwości fizyko-chemiczne. W zestawie znajduje się wszystko, co potrzebne do wykonania 10 ciekawych doświadczeń (potrzebne będzie dodanie kilku zaledwie składników z gospodarstwa domowego). Uczniowie na karcie znajdą spis materiałów, opis przeprowadzenia ćwiczenia krok po kroku.
Spis doświadczeń:
Co wpycha balon do butelki?
Jak powstają chmury?
Czy to czary? Nie! Napięcie powierzchniowe
Czy to klej?
Czy zawsze 50+50=100?
Występowanie wody w otaczającym świecie
Czy w wodzie jest rozpuszczony gaz?
Wstępne oszacowanie stanu czystości wody
Badanie stanu wody
Ile jest składników mineralnych w wodzie?
Zawartość: 2x cylinder miarowy z podziałką niebieską (50 ml, 100 ml - PP) - butelka na odczynniki z zakrętką 1l (PP) - 2x zlewka miarowa 250 ml (PP) - 4x probówka okrągłodenna 16x180 mm (szkło sodowo-wapniowe) - 4x korek gumowy - pipeta 3ml - palnik alkoholowy z trójnogiem i siatką ceramiczną - 2x podgrzewacz - drewniana łapa/uchwyt do probówek - termometr laboratoryjny -30 st.C +110 st.C (szklany, zanurzenie całkowite) - 72x szkiełko mikroskopowe podstawowe 76x25x1 mm (szklane) - kuweta laboratoryjna (PS) - paski wskaźnikowe pH 1-14 (100 sztuk) - 1l gliceryny - 0,5l bezbarwnego denaturatu - 60 ml oleju spożywczego - 250g siarczanu (VI) miedzi (II) hydrat stały - taśma samoprzylepna - balon - 10 kart A4 z opisem doświadczeń.