Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów.
Podczas pracy z modułem Zmieniająca się planeta Ziemia uczniowie poznają warstwy Ziemi i budują jej model. Tworzą także układ płyt litosfery i analizują mapy, aby wychwycić zależności między trzęsieniami ziemi, erupcjami wulkanów i położeniem płyt tektonicznych.
W tym module są omawiane erupcje wulkanów oraz proces formowania się skał na skutek stygnięcia lawy. Uczniowie badają dostępne w zestawie próbki skał i porównują ich rodzaje. Ponadto wykonują symulację cyklu skalnego, aby przekonać się, jak poszczególne typy skał mogą zmieniać się w zależności od warunków. Tworzą model przebiegu erozji, wietrzenia i osadzania się materiału skalnego. Zmieniając działanie różnych czynników, na przykład poprzez dodanie “roślinności”, przekonują się, w jaki sposób erozja wpływa na formy ukształtowania terenu. Uczniowie poznają znaczenie różnych typów map, porównują je i zyskują wiedzę o tym, co mówią nam one o formach ukształtowania terenu i położeniu akwenów. Uczniowie omawiają też tworzenie się warstw skalnych i powstawanie skamielin. Dowiadują się, że warstwy skalne zawierające skamieliny tworzą się w miarę upływu czasu, co umożliwia naukowcom określenie, kiedy poszczególne organizmy żyły na Ziemi.
Finalnie, w ramach tego modułu, uczniowie zastanawiają się, w jaki sposób zmiany na Ziemi wpływają na życie człowieka. Erozja gleby jest przedstawiona jako problem dla rolnictwa, a uczniom stawia się wyzwanie opracowania kilku modeli, które go rozwiążą. Testują oni swoje rozwiązania, analizują wyniki i przedstawiają klasie wyciągnięte z nich wnioski.
Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów.
Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasową pracę badawczą w wybranym temacie.
- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 1 |
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
- zestaw próbek 15 podstawowych rodzajów skał (magmowych, osadowych i metamorficznych), każde pudełko zawiera dodatkowo szkło powiększające | 8 |
- 16 próbek gleb występujących na Ziemii | 1 |
- nietoksyczny, profesjonalny gips przeznaczony do prac artystycznych (waga 1,8 kg) | 1 |
- piasek drobnoziarnisty, biały (waga 1,3 kg) | 3 |
- wiaderko z czerwoną gliną (waga 3,6 kg) | 2 |
- pojemnik z nietoksyczną, zieloną ciastoliną (waga 1,3 kg) | 2 |
- nóż z tworzywa sztucznego | 32 |
- kulki przeźroczyste niebieskie | 40 |
- mała mata absorbcyjna | 16 |
- podkładka tekturowa | 16 |
- wytrzymała, plastikowa łyżka | 16 |
- gumowe korki | 8 |
- samoprzylepna taśma rzepowa (część haczykowa, dł. 20 cm) | 2 |
- samoprzylepna taśma rzepowa (część pętelkowa, dł. 20 cm) | 2 |
- wykałaczki | 750 |
- rolka folii aluminiowej | 1 |
- łyżki | 4 |
- woreczki foliowe "strunowe" (30x38 cm) | 10 |
- miska plastikowa | 1 |
- plastikowe kubki (poj. 260 ml) | 8 |
- plastikowe kubki z małym otworem (poj. 260 ml) | 8 |
- karbowany, platikowy pojemnik (20x16x7 cm) | 8 |
- pojemnik plastikowy (poj. 5,5L) | 8 |
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Metoda eksperymentu" | 1 |
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 2 |
Przewodnik dla nauczyciela w wersji drukowanej oraz cyfrowej
Gotowe scenariusze zajęć dla nauczycieli uczniów z klas IV-VIII
Publikacja umożliwia przygotowanie i przeprowadzenie 30-minutowych zajęć metodą projektu edukacyjnego po zaledwie 10-minutowym przygotowaniu
Każda z sesji zawiera nie tylko szczegółowy plan przeprowadzenia zajęć, ale też przykładowo rozpiskę materiałów potrzebnych do ich przeprowadzenia
Dostosowane do podstawy programowej