Koszyk:
0,00
Home GEOGRAFIA I PRZYRODA › SKAŁY - MINERAŁY - SKAMIENIAŁOŚCI

Od wielu lat uczeni badają skamieliny, aby dowiedzieć się o prehistorycznych procesach i funkcjach, które były obecne w historii Ziemi. Rozumiejąc, jak żyły i wymarły prehistoryczne stworzenia, inżynierowie zdobywają nowe pomysły na projektowanie sposobów badania globalnych zmian klimatu i wymierania gatunków. Skały i minerały do nauki geografiimogą przydać się także w warunkach szkolnych

Ziemia i jej budowa

Skamieniałości na geografiepomagają nam dowiedzieć się, jak ziemia, rośliny i zwierzęta zmieniły się w czasie. Pomagają nam również lepiej zrozumieć historię Ziemi. Skamielina jest pozostałością czegoś, co żyło bardzo, bardzo dawno temu. Może to być obraz rośliny, zwierzęcia lub nawet ślad zwierzęcia, taki jak odchody lub ślady. Skamieliny zwierząt powstają, gdy zwierzę umiera i powoli pokrywa się ziemią, błotem lub mułem. Przez tysiące lat zwierzę rozkłada się, a twarde części ciała zostają zastąpione minerałami. Skamieniałości często znajdują się w skałach osadowych, które powstają w wyniku warstwowania materiału przez wiele lat. Kiedy rośliny i zwierzęta umierają, często zapadają się w dno rzeki lub jeziora, gdzie ostatecznie są pokryte ziemią i / lub cząstkami skały. Z biegiem czasu te warstwy gleby i skały powoli stają się ściśnięte razem w twardej skale, zatrzymując resztki roślin lub zwierząt między warstwami, jak skamieliny.

W jaki sposób skamieliny pomagają nam poznać historię Ziemi?

Naukowcy opisują długą historię Ziemi w przedziałach czasowych, które składają się na geologiczną skalę czasową. Znajomość historii ziemi jest niezwykle pomocna w zakresie rozumienia podstawowych procesów geograficznych zachodzących na naszym globie. Dzięki nim uczniowie nie tylko będą mogli lepiej zrozumieć jak zachodziły procesy historyczne, ale też na ich bazie pojąć takie zagadnienia, jak wypiętrzanie masywów górskich, dryfowanie kontynentów oraz zmiany klimatyczne zachodzące na ziemi przez tysiące lat. Komplet skamieniałości pozwoli bezpośrednio zetknąć się z omawianym zagadnieniem i sprawi, że lekcja wyda się uczniom ciekawsza.

SKAŁY - MINERAŁY - SKAMIENIAŁOŚCI

1 4

1 - 30 z 98

1 4

1 - 30 z 98